15 Temmuz 2009 Çarşamba

Hartson kansere yakalandı

Ada futbolunun son 15 yılda en tanınan simalarından biri olan "pivot santrfor" John Hartson kansere yakalanmış. Gelen haberlere göre şiddetli baş ağrısı şikayetiyle doktora başvuran Hartson'ın testis kanserine yakalandığı ve oradan virüsün beyne sıçradığı belirlenmiş. Şimdi eski oyuncu inanılmaz zor bir kemoterapi tedavisi görecek. Oyunculuğunda kararlılığı, inatçılığı ve mücadele azmiyle ön plana çıkan Hartson'ın bu illeti en kısa sürede atlatmasını can-ı gönülden diliyorum.

Luton Town altyapısında futbola başladığını daha yeni öğrendim ama Hartson'ı ilk seyredişim Arsenal takımındaydı. Kimin yayınladığı hangi maçlardı bilmiyorum ama o zamanlar oyuna sonradan giren genç bir yetenekti. Ben de kişisel shortlist'ime almıştım. Hatta ilerleyen yıllarda Fener'e gelmesini de hayal etmiştim, zaten fiziği de Fener taraftarının ağzına bir parmak bal çalan Frank Pingel'e çok benziyordu ve onun yerini Hartson ile doldurabileceğimizi düşünüyordum! Neyse, o önce West Ham'e, sonra Milton Keynes'e, Coventry'ye ve nihayet bir efsane hâline geleceği Celtic'e transfer oldu. Bu arada Milton Keynes'e (eski Wimbledon) transfer olurken kendisi için 10.5 milyon pound bonservis ödenmiş, bunu da not düşmek isterim. 2 sene sonra onu bedavaya alan uyanık Coventry ise 8 milyon pound'a Celtic'e satmış.

Celtic'de 5 yılda toplam 88 gole imza atan oyuncu, 2005 yılında İskoçya'da yılın futbolcusu seçilmişti. 2006'dan beri bir West Brom'da, bir Norwich'de forma giyen Hartson, geçen sezon sonunda futbolu bırakmıştı.

Hiç yorum yok: