31 Temmuz 2009 Cuma

1992'nin en iyi 5 filmi

O kadar müthiş filmlerin olduğu bir yıldı ki bu, insan hangisini seçeceğini şaşırıyor. Herkesin kendisine göre bir favorisi vardır mutlaka ama ben yine verdiğim notlara göre objektif şekilde sıralayacağım filmleri. Aslında pek çok kişinin favorisinin Unforgiven olduğunu da biliyorum bu arada...

1. The Player (10)
Robert Altman

2. Reservoir Dogs (10)
Quentin Tarantino

3. Husbands and Wives (10)
Woody Allen

4. Unforgiven (9)
Clint Eastwood

5. Malcolm X (8)
Spike Lee

Diğer: Baraka (8), Glengary Glen Ross (8), Krenai No Buta (8), Howards End (8), Batman Returns (8), Hard-Boiled (7), The LAst of the Mohicans (7), Army of Darkness (7), Braindead (7), The Crying Game (7), Bram Stoker's Dracula (7), Chaplin (7), El Mariachi (6), Aladdin (6), Scent of a Woman (6), A River Runs Through it (6), The Bodyguard (5), Lorenzo's Oil (5), A Few Good Man (5)

Görmediklerim: Man Bites Dog, The Story of Qui Ju, Passion Fish, Un Coeur en Hiver, Den Goda Viljan

4 yorum:

Sinan Yılmaz dedi ki...

Reservoir Dogs ile Unforgiven mükemmeldi...

Hele Unforgiven'da o bara girmeden önce ki sahneler... insanın kanını donduruyordu...
Acayip heyecanlanmıştım...

pi dedi ki...

Scent of a Woman'a kafadan 8 verirdim. 9'a bile çıkardım :)

Olympian dedi ki...

"the player" nasil bir filmdir, nasil bir atmosfere sahiptir? hayatimda gordugum en acayip film belki de. hatirladik iyi oldu.

Adam dedi ki...

Reservoir Dogs'a 11 veririm diğerlerinin puanlarını göz önünde bulundurarak. Scent of a Woman ise ilk 9 puan alır benden. Tarantino ve Al Pacino olunca objektif bakamıyorum pek.
Tarantino demişken Inglourious Basterds'ı merak içinde bekliyoruz. 21 Ağustos'da gelecekmiş.