7 Ekim 2009 Çarşamba

1989'un en iyi filmleri


1. The Cook, the Thief, His Wife and Her Lover (10)
Peter Greenaway

2. Crimes and Misdemeanors (10)
Woody Allen

3. The Fabulous Baker Boys (9)
Steve Cloves

4. Sex, Lies and Videotape (8)
Steven Soderbergh

5. Do the Right Thing (8)
Spike Lee

Diğer: Batman (8), The Abyss (8), Kiki's Delivery Service (8), Glory (7), The Killer (7), Drugstore Cowboy (7), Say Anything (7), My Left Foot (7), Field of Dreams (7), Dead Calm (7), Driving Miss Daisy (7), Born on the Fourth of July (6), Uçurtmayı Vurmasınlar (6)

Görmediklerim: Bei qing cheng shi, Black Rain, The Seventh Continent, Henry V, Lonesome Dove, Heathers

4 yorum:

fairtail dedi ki...

field of dreams (10)
bence tabii..

Olympian dedi ki...

senin listeleme mantigina gore, ben greenaway in filminin kategori disi olmasini beklerdim.

zaten filmde de bi numara yok! "efenim, kirmizii bir foon, mutfaga geciyor, yok efenim beyaaaz"

ne manyak filmdir arkadas, digiturk bile gece 3.30 dan once hic yayinlamadi bunu.

Gündüz Feneri dedi ki...

greenaway'in filmi görüntü yönetimi, kullanılan inanılmaz renkler, dramatik yapısının konvansiyonel sinemayla alakasının olmaması, thatcher döneminin (altmetinde) kıyasıya eleştirisi gibi pek çok nedenden dolayı başyapıt payesini fazlasıyla hak ediyor. ayrıca bir de halet-i ruhiyesi var ki, çok az film böyle bir havaya sahip olabiliyor.

kategori dışı dediğim filmlerdeki mantığım ise şu: ben filmleri tamamen duygudan arınarak değerlendiriyorum normalde. ama bazı filmleri o kadar seviyorum ki, duygusuzca not vermek istemiyorum. before sunrice ve sunset tam da buna örnektir. toy story de öyle. ama greenaway'in filmine duygu beslemek zaten mümkün değil. duygusuzca bir hayranlık ve saygı var bende. sevmesem de hakkını teslim ediyorum bu yüzden.

Toni Kukoc dedi ki...

Bütün o çizdiğin tabloyu, Greenaway'in hemen her filminde olduğu gibi (özellikle Drowning by Numbers) daha da büyüleyici kılan Michael Nyman'ın olağanüstü müziklerini es geçmişsin, ayıp olmuş.