9 Aralık 2009 Çarşamba

1984'ün en iyi filmleri


1. Blood Simple (10)
Joel Coen

2. Once Upon a Time in America (10)
Sergio Leone

3. The Terminator (10)
Jim Cameron

4. Amadeus (9)
Milos Forman

5. The Killing Fields (8)
Roland Joffé

Diğer: This is Spinal Tap (8), A Passage to India (8), A Nightmare on Elm Street (7), Ghostbusters (7), Beverly Hills Cop (7), Splash (7), Romancing the Stone (7), Repo Man (7), The Natural (7)

Görmediklerim: Kaze no Tani no Naushika, Stop Making Sense, A Soldier's Story, Places in the Heart, Sixteen Candles...

5 yorum:

EmrE dedi ki...

Terminator ve Elm Sokağı efsanedir. Sergio Leone zaten tartışılmaz. Bu arada ukalalık gibi olmasın ama James Cameron'ın 2. adı Jim mi?? Ya da James'in kısaltılmışı fln?? Amerikalıların isimleri kısaltma huyu var çünkü:)

Gündüz Feneri dedi ki...

kısaltması kardeş. nedense öyle yazmışım, yıllardır hep öyle zikrettiğimiz için :)

EmrE dedi ki...

Belki dikkat etmişindir bayadır bu blogu takip ediyorum. Genelde sadece okuyan taraf olsam da, bazen dayanamayıp yorum da yazıyorum. Geçenlerde ilk defa eski yazılarını kurcalıyordum, zamanında baya bi sinemayla ilgili yazı yazdığını gördüm. Bu yılın en iyi 5 filmi topiclerin zaten çok hoşuma gidiyordu, eskileri okuyunca daha da bi sevindirik oldum. Özellikle Groundhog Day ve Big Lebowski yorumlarından sonra, sinema yorumların da en az futbol yorumların kadar değerlidir bundan böyle gözümde. Her ne kadar Million Dollar Baby'e 10 üzerinden bırak 9'u 10'u, 5 puan bile vermeyecek olsam da:)) Bu arada son zamanlarda tek katılamayacağım konu Aziz Yıldırım'a bu kadar yüklenmen. Neyse yakında yeni topic açarsın, orada tartışırız bunları:) Uzun lafın kısası iyi ki açmışın bu blogu. Ayrıca sülaleden Fenerli biri olarak da, böyle düzgün, kaliteli Fenerbahçelilerin olduğunu bilmek güzel. Şimdilik kolay gelsin...

Gündüz Feneri dedi ki...

sağol kardeşim. yazıyoruz işte, gittiği yere kadar..

WarBlood dedi ki...

Once upon a time in america tüm zamanların en iyi mafya filmidir bana göre.Filmin ana karakterlerinin yetişkin ve çocukluk halleri kusursuz şekilde benzetilmiştir.Nerden buldular o çocukları çok merak ediyorum...