11 Eylül 2009 Cuma

1997'nin en iyi 5 filmi


1. Mononoke Hime (10)
Hayao Miyazaki

2. Blackout (10)
Abel Ferrara

3. Jackie Brown (8)
Quentin Tarantino

4. Chun gwong cha sit (8)
Wong Kar Wai

5. Wag the Dog (8)
Barry Levinson

Diğer: Boogie Nights (8), Masumiyet (8), Lost Highway (7), The Sweet Hereafter (7), The Full Monty (7), Austin Powers: International Man of Mistery (7), Donnie Brasco (7), Funny Games (7), Hana-Bi (7), Abre Los Ojos (7), Face/Off (6), The Ice Storm (6), LA Confidental (6), Good Will Hunting (6), As Good As It Gets (6), Cube (6), The Game (5)

3 yorum:

csyasoo dedi ki...

Good Will Hunting 6 puandan fazlasını hak ediyor bence.

Gündüz Feneri dedi ki...

gönül notum 9 o filme. ama orijinallikten ne kadar uzak olduğunu, klasik yönetmenliğini ve "baş karakterinin tarafını tutma" olayını nasıl abarttığını düşününce benim notum düşüyor. ama seyretmesi inanılmaz zevkli ve en az 4-5 kere görmüşümdür ben de.

Adam dedi ki...

Good Will Hunting hakkındaki fikrine katılıyorum Gündüz Feneri. 1,4 numaradakileri izlemedim. Lakin zevkine güvendiğimden sebep ilk fırsatta edinip izleyeceğim. Bir de aşağılarda kalan LA Confidental var ki sırf oyuncu kadrosu bile yeter ilk 5 için :)
Lost Highway de biraz underrated kalmış diğerlerine nazaran.
Face/Off'a 5 bile vermem.
Yalnız belirtmeden geçemicem yıllık toplistlerin süper. Sayedende hem kaçırdığım filmleri görüyorum hem de tekrar izlemek istediğim filmleri hatırlıyorum.
Ellerin dert görmesin.