23 Ekim 2009 Cuma

Benitez'in son şansı

Geçtiğimiz seneden beri Benitez'i sürekli eleştiriyorum bu blogda. Özellikle geçen yaz takımın (bana göre) en önemli 3 oyuncusundan biri olan Alonso'yu (hem de 15 milyon avroya!) metazori bir şekilde göndermeye çalışması, onun yerini Barry ile doldurmayı düşün(ebil!)mesi, Torres'i ısrarla tek forvet oynatması (hiç oynayamaz), Keane'e 24 milyon vermesi, buna mukabil Torres'i kusursuz bir şekilde tamamlayacak olan David Villa'yı almaması, bu sezon başında (nihayet!) Alonso'yu göndermesi, Aquilani'yi alması, Glen Johnson'a 21 milyon vermesi (ki bunda haklı çıktı) vs. vs. Bana sorsalar, küfredilme pahasına Crouch-Alonso ikilisini Torres-Lucas ikilisine tercih ederim. Alonso bu kadar vazgeçilmez ve iyi bir oyuncu. Benitez'in, onun yeteneğini sadece pas dağıtmak ve oyun kurmak olarak görmesi ne kadar hüzün verici. Oysa Alonso'nun en önemli özelliği defansın önünde "kapladığı alan" idi. Lucas ya da (sezon başında belirttiğim gibi) Aquilani'nin bu görevi yapması mümkün değil. Eğer Alonso'yu gönderiyorsan bu işi onun kadar iyi yapan, aynı zamanda oyun kuran, aynı zamanda ikli mücadelelerde sert olan, aynı zamanda şut atabilen vs. bir oyuncu bulman gerekir. Oysa böyle bir oyuncu dünyada yok.

Peki, olan oldu; şimdi ne yapmak lâzım? Liverpool son 1 aydır kelimenin tam anlamıyla "dağılmış" durumda. Gerrard ve Torres olmadığında iyice çekilmez oluyor takım ama orta sahada defansın önünde Mascherano dışında sert bir oyuncunun olmaması çok büyük sorun. Gerçi aslında Mascherano da tam olarak defansın "önünde" oynayan bir oyuncu değil, o oyuncunun yardımcısı rolünde oynayan bir isim. Lucas ya da Aquilani ise o görevi hiç yapamıyor. Kadroda yapabilecek bir başka orta saha oyuncusu da yok.

Şuraya geliyorum: Jamie Carragher'ın, kulüpteki ilk yıllarında bu takımda ön libero oynamışlığı çok. Hatta Uefa'yı aldığımız yıl Houllier bütün sezon onu sol bek oynatmıştı. Defansta Skrtel ve Agger de olduğuna göre bence takım savunması adına yapılması elzem olan şey, Carragher'ın defansın önünde oynaması. Ha, o bölge için kazma olabilir ama yapması gereken şey zaten milimetrik paslar atmak değil, top kazanıp Johnson, Mascherano, Kuyt ya da Gerrard'a vermek. United maçında bu şekilde haftalardır perişan durumda olan takım savunması biraz olsun toparlanabilir. Sağda Kuyt, solda Benayoun, ortada Carragher ve Mascherano ve önlerinde Gerrard. İleride de Torres. Bence Benitez koltuğunu biraz olsun düşünüyorsa bu kadroyu çıkarmalı Pazar günü. Yoksa son 8 sezonda Anfield'da bizi 5 kere tokatlayan şerefsizler bu sefer de acımayacak gibi duruyor.

5 yorum:

alessandro del piero dedi ki...

abi ayıp oluyo şerefsizler filan.. tamam artık ingiltere tarihinin en büyük takımı ünvanını sizden almaya çok yakınız da biraz fazla yüklenmişsin bizim çocuklara. neyse yanıtımızı sahada vericez her zamanki gibi=)

Gündüz Feneri dedi ki...

:)

Shareef dedi ki...

Alonso kendi gitmek istemedi mi ? Villa'yı 24 milyona verdiler de almadık mı ? Bunlar Benitez'in dışında gelişen olaylar.

Aquilani takıma girerse Masch eski görevine döner biraz daha düzelir takım. Bence kreatif futbolcu azlığından bu durumdayız.

www.liverpoolicin.blogspot.com

Gündüz Feneri dedi ki...

kardeşim, blogunu izliyorum. başarılar diliyorum.

ama 24'e villa'yı vermeseler bile riera'yı almayıp 36'ya kapatabilirdi geçen yıl benitez. torres asla tek forvet oynayamaz, yanında pivot oynayabilen villa gibi biri olsa şu an attığının 2 misli gol atar epl'de. benitez transfer konusunda %40 bir başarı ile gidiyor, bunu kabul edelim.

Utku Yasavul dedi ki...

Benitez yerine Mourinho gelse çehresi değişir, Liverpool'un... Bu kadroda dünyanın en iyi 10 oyuncusu içinde sayacağımız iki yıldız var.