16 Ağustos 2009 Pazar

Liverpool da bildiğiniz gibi

1990 yılından beri bu takımı tutuyorum; son birkaç sezondur kurulan kadrolar ve zaman zaman oynanan iyi futbol sonucu Liverpool yandaşı olmayan arkadaşlarım bile şampiyon olabileceklerine inanmaya başladı. Ben de inanmak için kendimi zorluyorum yıllardan beri ama hiçbir zaman gerçekten inanmadım ve bu sene de diğerlerinden farklı değil. Kadro United ve Chelsea ile bire bir baş edebilecek kadar kaliteli belki, takım (özellikle kendi sahasında) çok iyi de oynuyor ama bu kulübün üzerinde sanki bir lanet var. Ne olursa olsun, "winner" bir takım olamadı son 19 yıldır ve şimdi de değiller. Bugün de Tottenham karşısında, geçen yıl küme düşmemeye oynayan Tottenham karşısında adeta ezilen bir Liverpool gördük. Şans eseri bulduğu bir penaltı ile ikinci yarının başlarında beraberliği yakalamasına rağmen 3-5 dakika sonra yediği bir yan top golü ile yeniden yenik duruma düştü ve maçı da sonunda 2-1 kaybetti. Sadece ilk yarıda Reina'nın 5, Gomes'in 0 kurtarışı olduğunu söylesek, maçın nasıl seyrettiği sanırım anlaşılabilir.

Genel anlamda takıma baktığımızda kaleci ve tandem kusursuz, gördüğümüz kadarıyla Glen Johnson da inanılmaz bir futbol oynayacak bu takımda. Yaptırdığı penaltıdaki slalomu gerçekten de büyüleyiciydi. Ama sol bekte problem var. Aurelio zaten skandal bir savunmacı ve aslında bir bek değil; Insua ise deneyimsiz ve acemi. Dossena'yı saymıyorum bile, EPL'nin herhangi bir takımında oynayacak kalitede olmadığını düşünüyorum, en başından beri.

Orta saha ve ileriye baktığımızda Mascherano, Gerrard, Kuyt ve Torres muhteşem oyuncular. Lucas veya Aquilani'nin ise yeterli olduğunu düşünmüyorum. Xabi'yi bu sene çok arar Kırmızılar. Sol kanat ise tıpkı defansta olduğu gibi sorunlu. Benayoun oranın oyuncusu değil. Riera sınırlı yeteneklere ship ve Babel de aslında bir forvet. Dolayısıyla takıma iyi bir oyun kurucu ön libero, iyi bir sol bek ve iyi bir sol açık lâzımdı. Bunları geçen sene de yazmıştım.

Neticede rezil bir başlangıç oldu bu, bakalım önümüzdeki haftalar ne gösterecek.

4 yorum:

aea dedi ki...

Yok yok kesin bi lanet var.

Adsız dedi ki...

gene mancester götürür bu sene...

inanc dedi ki...

Çok güzel yazmışsın. Düzelecektir. Ancak, Benitez'in geçen yıl Robbie Keane'i satarken yeterli forvet var.Bu sene de Xabi gidince yeterli kadro var demesinin yönetim baskısıyla da ilişki olabileceğini düşünüyorum. Liverpool'un iyi olması, Gerrard ve Torres'in iyi olmasına bağlı. Daha sezonun başı. Biraz daha beklemek gerek.

ealturk dedi ki...

liverpool konusunda herhangi birsey diyemiycem gayet güzel özetlemissin durumu fakat -gecen sene küme düsmemeye oynayan tottenham- tabiri biraz yersiz bir kücümseme olmus ilk devre sonunda kötü yerlerde olmus olabilir tottenham ama redknapp'ın gelisiyle gözle görülür bir düzelme vardı takımda ki ligin 4.lükle uefa pozisyonu arasında rahatlıkla olmalıdır bu takım.