16 Ağustos 2009 Pazar

Bu adam insan mı?

1984 Los Angeles olimpiyatlarından beri atletizm aşığıyım. Kenan Onuk ve Barbaros Talu'nun sesinden 25 senedir dinlediğimiz (ve kesinlikle futboldan daha güzel olan) bu olağanüstü spor için abimle beraber sabahın köründe kalkıp yarışları seyrettiğimizi hatırlıyorum ve yaşım daha 7'ydi. O yıllardan beri atletizm konusunda beni en çok etkileyen şey 1996 Atlanta olimpiyatlarında Michael Johnson'ın 200 metrede gerçekleştirdiği 19.32'lik dereceydi. O yarış bittiğinde yine abimle yaklaşık 2 dakika boyunca konuşamadığımızı dün gibi hatırlıyorum. Konuştuğumuz ilk cümle ise "bir daha bu rekorun kırıldığını biz göremeyiz, belki çocuklarımız görür" gibi bir şeydi. Ama işte Usain Bolt diye bir adam çıktı ve o derece dâhil sprint yarışlarında kırmadık rekor bırakmadı. Bu geceye kadar da insanlık tarihinin en büyük sporcusu olmak için neredeyse yeterli başarıları elde etmişti. Ama bu gece Dünya Atletizm Şampiyonasında 100 metre yarışında 9.58 gibi akıllara durgunluk veren bir dereceye imza atarak bu titri elde etmeyi garantilemiş oldu bence (belki Michael Jordan rakip olabilir ona). Bu derece bir daha geçilir mi; son metreleri tabelaya bakarak koştuğunu ve çıkışını biraz geliştirirse neler olabileceğini düşünürsek, mümkün görünüyor. Nereye kadar gidebileceğini ise çok ama çok merak ediyorum. Şu anda "10 metre 44 santimetreyi 1 saniyede geçen" bir insandan bahsediyoruz. Hani "bir yaşıma daha girdim!" derler ya, öyle bir hadise bu. Hâlâ şoktayım.

1 yorum:

Dem Coetzee dedi ki...

Yanlış hatırlamıyorsam Ömer Üründül Bolt'un son Olimpitalarda yarışma öncesi ve sonrası yaptığı hareketleri şımarıkça bulmuştu .Affedersiniz ama Bolt yarışdan sonra anadan üryan koşup kutlasa, tribündeki bayan seyircileri öpse koklasa kimse sesini çıkaramaz .Fenerbahçe-Sivsasspor maçına tekrar dönemedim adam resmen uçtu be kardeşim.