22 Nisan 2009 Çarşamba

Güler misin, ağlar mısın

Bugün çeşitli gazetelerde de okuduğumuz üzere, İhtiyaç Yayıncılık adlı eğitim kurumunun, öğretmen adayları için hazırladığı Pedagojik Formasyon test kitapçığında Fenerbahçe-Galatasaray rekabetinin konu edildiği bir soru yer alıyor. Okumamış olanlar için, "öğrenme teorileri" hakkındaki soru şöyle:

Galatasaraylı futbolcuların Fenerbahçe maçından önce, daha önceki maçlarda aldıkları sonuçlar akıllarına gelmekte (6-0, 4-0, 3-2, 4-3) ve Galatasaraylı futbolcular "Ne yaparsak yapalım yine kazanamayacağız" diyerek, daha az çalışmakta ve yine başarısız olmaktadırlar.

Bu durum, öğrenme teorilerindeki hangi kavrama örnek olabilir?

A) Habercilik
B) Tepkisel koşullanma
C) Kendini gerçekleştiren kehanet
D) Öğrenilmiş çaresizlik
E) Sistematik duyarsızlaşma

Doğru cevap D imiş. La havle vela... diyorum.

1 yorum:

Sinan Yılmaz dedi ki...

Bunu olumsuz nitelendirmiyorum ben.
Bu gerçek ve bu gerçeği beyan edememek, saklamak yanlış.
Ki iyide Galatasaraylıyımdır.

Soru ve şıklar birbirine uyuyor. Eee verilen örneği hemen herkes iyi biliyor.
Tamam işte oldukça güzel bir soru.
Ben mesela Öğrenilmiş çaresizlik neymiş unutmam artık.

Bırakın futbolun bu yanlarını katalım hayatın içine.
Belki bu yanlarını bu kadar alenen katmamız bu yanları yüzünden kavga etmemizi durdurur.