9 Kasım 2009 Pazartesi

Utanç

Geçen sene Anfield'da oynanan At. Madrid maçının uzatma dakikalarında Gerrard kendini yere atarak takımına bir penaltı kazandırmış ve golü attıktan sonra deli gibi sevinmişti. Ben de bunun üzerine "Liverpool'luyum, utanıyorum" diye başlık atmıştım, o post burada. Bu akşam ise Liverpool yine kendi sahasında Birmingham'ı ağırladığı maçta 1-0 öne geçmesine rağmen yediği 2 şok golle ilk yarıyı 2-1 yenik kapattı. İkinci yarıda tamamen tek kale oynamasına rağmen "Çanakkale geçilmez!" savunması oynayan rakibine karşı pozisyon bulmakta zorlanıyordu ki, Torres'in yerine forma giyen genç yıldız N'Gog 2 kişiyi geçtikten sonra Lee Carsley'nin uzattığı ayağa takılmış gibi yapıp kendisini inanılmaz bir ustalıkla yere atarak takımına haksız bir penaltı kazandırdı. Hakem de zaten 2 saniye düşündükten sonra çaldı düdüğü, kendisi de çok emin değildi yani. Bir zamanlar Robbie Fowler, dünyada eşi benzeri görülmemiş bir şekilde böyle bir pozisyonda (penaltıyı kazanan kendisi olmasına rağmen!) hakeme kararını değiştirmesi için baskı yapmış, hakem kararından dönmeyince atacağı köşeyi kaleciye söyleyerek bilinçli bir şekilde penaltıyı kaçırmıştı. Bugün de genç oyuncudan böyle bir şey bekledim ama tabii ki olmadı. Liverpool'u 20 yıldır desteklememe rağmen böyle bir penaltıyla gelecek puanı ya da puanları istemiyorum. Allah kahretsin.

Edit: Maç 2-2 bitti. Yardımcılarıyla birlikte tazminatı 20 milyon avroyu bulduğu için kovulamayan Benitez'in akıbetini merakla bekliyoruz. Takımın oynadığı futbol o kadar canlı, iştahlı ve göze hoş gelen bir futbol ki, ben de kıyamıyorum Rafa'ya. Ama onunla lig şampiyonluğunun geleceğinden de zerre kadar umudum yok artık. Gel gelelim, 2-2 biten Birmingham maçının istatistiklerine bakınca insanın dudakları uçuklayabilir. Buyrun:

Liverpool - Birmingham
Gol: 2-2
Toplam şut: 25-5
İsabetli şut: 7-2
Korner: 11-1
Topa sahip olma: %77.9 - %22.1
Pas isabeti: %86 - %56.22

4 yorum:

Metonet dedi ki...

Fowler penaltıyı kaçırmıştı ama McAteer tamamlamıştı diye hatırlıyorum. Hatta fırça atmıştı ona diye. Büyük klüpsün böyle numaralarla ala ala 1 puan aldın bi de. Gerçi 45 hatta 50 dakika tek kale oynadı ama yine de o penaltıya gerek yoktu. Hakem de tam eyyamcı. 1 hikaye penaltı, 2 kez de avantajını kesti Birmingham'ın.

Olympian dedi ki...

2. yaridaki baskiyi, ben hic bir takimin kurdugunu gormedim, liverpool dan baska. yani kurulduysa da, daha once liverpool kurmustur. herkes kendi capinda bir baski yaratiyor elbette boyle durumlarda, bilhassa da big four. ama liverpool un yaptigi bambaska bisey.

hayatta, canli seyretmeyi en cok istedigim mac, anfield da liverpool-fenerbahce maci. biz o parayi bulana ve o kura gerceklesene kadar anfield yikilmaz umarim.

Shareef dedi ki...

kimsenin içine sinmedi o gol gerçekten.. Rafa kovulmaz kaç maçtır ilk kez Liverpool böyle nefes aldırmadı karşı takıma, berabere kaldılar ama bence yükselişimiz başladı. Oyuncuların kendine güveni geldi..
OLYMPIAN arkadaşım dediğin gibi bu baskıyı kimlere yapmadı Liverpool, Ngog biraz da kendini gösterme telaşından yaptı bence ama çok iyi futbolcu olacak kesin. Liverpool gelenekleri öğretilir ona.. Son olarak Liverpool yeni stadını hala bekliyor kazma patronlardan Hicks sponsor arıyoruz falan diyor ama Anfield'a gideriz biz :D

www.liverpoolicin.blogspot.com

M.T dedi ki...

Rafa'nın rotası aslında direkt Real Madrid'dir zaten. Zaten B takımını çalıştırdığı ve kulübün içinden geldiği ve kalburüstü bir hoca olduğu için yadırganmayacaktır. Ama; bunun için Pellegrini ve kendisinin kovulması lazım öncelikle.