8 Kasım 2009 Pazar

Bravo Ancelotti

Chelsea'nin teknik direktörü Ancelotti, dünya futbolunda çok ama çok önemli bir isim. Bugünkü maçtan sonra artık buna kesinlikle inandım. Bu blogda 1 seneden uzunca bir süredir dünyanın en iyi teknik direktörünün açık ara bir şekilde Ferguson olduğunu düşündüğümü yazıyorum. Emekli olmadığı sürece de bunun değişeceğini sanmıyorum çünkü inanılmaz bir kurt hoca gerçekten de. Ama bugünkü Chelsea deplasmanında onun bile tek forvet Rooney, arkasında (aslında defansif bir orta saha olan) Anderson ve 4 orta saha ile takımını sahaya sürdüğüne şahit olduk. United takımına baktığımızda, oyunu iki yönlü oynamayan, pres yapıp defansa yardım etmeyen tek bir oyuncu bile yok. Dünya futbolu da zaten her geçen yıl kontrol futboluna doğru gidiyor. Hocalar ve takımlar risk almaktan ölümüne korkuyor ve önce gol yememeyi hedefliyor. Ferguson'ın tercihleri de bu yöndeydi maç öncesinde.

Ancelotti'ye baktığımızda ise o kadar yürekli, o kadar cesur bir adam ki, gerçekten de ağzım açık seyrediyorum. Bugün zorluk derecesi belki de en yüksek olan ManUtd maçında bile Deco ve Anelka gibi futbolu zekâsıyla oynayan, fizik mücadelere hiç girmeyen, defans yönü çok zayıf iki oyuncuyu birden sahaya sürebilecek, mangal gibi bir yüreğe sahip olduğunu gösterdi. Ha, maçı belki bu oyuncuların becerisi ile kazanmadı ama kadro seçimiyle bile şu maçı almayı sonuna kadar hak etti. Ve adaletin tecelli etmesi sonucu bir yan top golüyle de 3 puanı aldılar. Milan'da görev yaparken de dünyada artık terk edilen 4-1-2-1-2 sistemini 8 yıl boyunca uygulatan İtalyan teknik direktör, Chelsea gibi defansıyla nam salmış bir takımda ortaya koyduğu cesur yaklaşımla, şahsen benim sempatimi fazlasıyla kazanmış durumda. Umarım ileriki haftalarda ve aylarda bu tercihi yüzünden mahçup olmaz, zira dünya futbolunun böyle adamlara fazlasıyla ihtiyacı var bu aralar.

Hiç yorum yok: