28 Temmuz 2009 Salı

Milan-Inter maçı

Geçenlerde Milan-Inter maçını seyrettim ve sıkıntıdan patladım. İtalya ligi her sene bir öncekinden daha sıkıcı ve boğucu olmaya devam ediyor. Orada yapılan "savunmanın" bile izlenmeye değer olduğunu düşünen spor yorumcularımız var, onlara iyi seyirler diliyorum. Ama bütün vaktini maç seyrederek geçiremeyecek normal birisi olarak, bu sene de bu haklarımı önce Fener maçlarından, sonra Ş.Ligi'nden, sonra EPL'den ve son olarak da La Liga'dan yana kullanacağım. Pazar geceleri 21:30'da başlayan derbiler hariç İtalya'dan maç seyretmeyi düşünmüyorum.

O maçta gördüğümüz önemli şeylerden biri, Inter'in 2 forvetle sahaya çıkmasıydı. Mourinho geçen yıl da pek çok maçta Stankovic'in forvet arkasında olduğu 4312 sistemini uygulatmıştı takımına, hatırlayacağımız gibi. Çünkü 433 için gerekli kanat oyuncuları elinde olmadığı gibi, bunun için milyonları verip transfer ettiği Quaresma ve Mancini'den de beklediği verimi bir türlü alamadı. Bu yıl Milito ve Eto'o forvet, arkalarında Stankovic, onun arkasında da Muntari, Cambiasso ve Motta'dan oluşan bir üçlüyle oynayacağını tahmin ediyorum. Defansında zaten problem yok, Inter savunmasına rahatlıkla dünyanın en iyi defans hattı diyebiliriz: Maicon, Lucio, Samuel, Chivu.

Milan'da ise bir değişiklik yok. Geçen yıllardaki Kaka'nın rolünü bu sene Ronaldinho üstlenecek. Tek forvetin arkasında Ronaldinho ve Pato'yu izleyeceğiz. Onların arkasında bilin bakalım kimler var? Sokaktaki simitçi bile ezbeledi artık: Gattuso, Pirlo, Seedorf! Yedekler de Flamini ve Ambrosini. Kalede de 36'lık Dida olmazsa 37'lik Kalac verelim! Hâlâ bıkmadı mı taraftarlar aynı takımı seyretmekten bilmiyorum ama ben bıktım şahsen.

Bu arada müsabakanın en güzel yanlarından biri muhteşem defans oyuncusu Nesta'nın kısa süre de olsa görev yapmasıydı. Artık 33 yaşında ama Maldini'nin 41'ine kadar oynadığını unutmayalım. Eğer Nesta olabileceği en diri fiziksel hâlini yakalarsa 2-3 sene daha rahatlıkla oynar.

Maçın (Fenerliler için) en ilginç yanı ise Milan defansında görev yapan Onyewu'yu seyretmekti. Genel anlamda sırıtmadı ama ilk golde Milito gibi bir adamdan yediği çalım var ki, onu Fener formasıyla bir G.Saray maçında yese, başına gelecekleri düşünemiyorum.

Hiç yorum yok: