20 Mayıs 2011 Cuma

3 ölümcül transfer

Her sezon, transfer mevsimi geldiğinde taraftarlar arasında yapbozlar başlar, eksik mevkiler belirlenir ve ona göre adaylar seçilir. Bu sezon artık bitecek, şunun şurasında 2 gün kaldı ve Fenerbehçe yönetimi transfer işlerini bir kenara bırakıp tamamen şampiyonluğa odaklanmış durumda. Aslında bu konuda müthiş başarılılar zira aslında transferi bir kenara bıraktıkları falan yok. Bir yandan gizli gizli çalışmaları sürdürüyorlardır. Yaptıkları şey, söz konusu çalışmaların basına yansımasını, dolayısıyla takımı etkilemesini önlemek. Bunda hiçbir şekilde fire vermeden yıllardan beri istikrarlı bir görünüm arz ettiklerini rahatlıkla söyleyebiliriz. Ben de aylar var ki, Fener'in muhtemel transferleri için bir şeyler yazıp çizmiyorum çünkü bu yıl artık iyice namussuzlaşan rakiplere karşı kazanılacak olası zafer, herhangi bir şampiyonluktan çok daha fazlasını ifade ediyor bizim için. Şahsen ben de sezonun zaferle noktalanması dışında hiçbir şey düşünemiyorum ama etrafımda, internette, bloglarda vs. bu transfer konusu çok konuşulduğu için bir "ön kanaat" olarak bir-iki şey yazmak istedim.

Fenerbahçe'nin, şampiyon olması durumunda gelecek yıl direkt olarak Şampiyonlar Ligi'nde oynayacağı için kadro kalitesini nokta transferlerle mutlaka güçlendirmesi gerekiyor. Ama 5 oyuncu gönderip 7 oyuncu almakla takım yapılamayacağı için eksiklerin iyi tespit edilip yamaların doğru yapılması lâzım.

Şahsi görüşüm, her ne kadar ligin ikinci yarısında çok iyi oynasa ve üst düzey bir oyuncu olduğunu cümle âleme gösterse de Cristian'ın yerine mutlaka bir oyuncu alınması gerektiği yönündedir. Bunun için de başvurulabilecek en iyi isim Selçuk İnan. Ben zaten Selçuk'un Trabzon'da kalmayacağından kesin eminim. Yurt dışına da gideceğini hiç sanmıyorum çünkü burada kazanacağı paraların ancak yarısını görebilir orada. Yurt içinde ise üç büyüklerin üçünden de teklif almıştır ama bence Fenerbahçe'yi seçecek. Zira Fenerbahçe şu anda bir futbolcu için her anlamda en cazip kulüp durumunda. Teknik direktörü ülkenin en düzgün futbol adamı. Oyuncu grubu birbirini seven ve uzun yıllardır beraber oynayan oturmuş bir grup. Takım içinde resmen huzur var. Yönetim desen kulübü her geçen gün geliştiriyor ve maaşları hep gününde ödüyor. Üstelik bu yıl Şampiyonlar Ligi gerçeğini de göz önünde bulundurunca, Selçuk'un Fener'den başka bir kulübe gitmesi kendisinin de, menajerinin de yarım akıllı olduğunu gösterir. Aykut'un ve Alex'in en beğendiği oyunculardan biri olduğu da düşünülürse, ben bu transfere kesin gözüyle bakıyorum.

İkinci elzem bölge savunmanın sol göbeği. Burada Yobo'nun, Bilica'ya göre çok daha güven verse de asla 5 milyon avro verilip alınacak bir oyuncu olmadığını düşünüyorum. Yobo, ancak bonservisi elinde olursa alınacak bir oyuncu, ki Everton onu 5'ten aşağı bırakmayacaktır. Ayrıca Andre Santos'un geri dönemediği anlarda o kanadı hakkıyla dolduramadığını da pek çok kez gözlemledik. Dolayısıyla orada sol ayaklı, sol bek de oynama özelliği bulunan ama asıl mevkii sol stoper olan diri bir adam lâzım. Fenerbahçe, 31 yaşında olan ve kendine ne kadar iyi baktığı düşünülünce 3 yıl daha bu performansla oynamasını beklediğim Lugano'nun yanına genç bir yıldız bulmak zorunda. Bunun içinde Avrupa'dan aklıma gelen tek bir aday var, Ajax'lı Vertonghen. Biliyorum, peşinde bütün Premier League var, gerçek bir yıldız ve Türkiye'ye gelmesi çok zor ama Marsilya'nın kaptanını parayı basarak alabiliyorsan (ki hâlâ ağlıyorlar arkasından, "o olsa şampiyonduk" diyorlar) Vertonghen'i de yıllık 3.5 milyon maaşla buraya getirebilirsin. Muhtemelen bonservisi 15 milyon civarı olur, bu para bir stopere verilir mi? Bence bu oyuncuya verilir. 1987 doğumlu ve 3 yıl Şampiyonlar Ligi'nde oynasa değeri 20 milyonu rahatlıkla geçer. Stoper, sol bek ve sol ön libero oynayabilen, ayağına inanılmaz hâkim, topu oyuna çok iyi sokan muhteşem bir yıldız Vertonghen. Bence olmazsa olmaz bir transfer, satmasan bile 10 yıl gözün kapalı oynatırsın, birkaç yıl içinde takım kaptanı da olur. Ön liberoyu (Selçuk'u almak suretiyle) bedavaya getirirsen, oraya ayırdığın bütçeyi de ekleyerek bu paraya böyle bir oyuncuyu mutlaka almak lâzım. Artık 1-2 yıl oynayıp gidecek stoperler yerine uzun vadeli bakmak gerekiyor çünkü defans, en uzun süre bir arada oynayan oyuncuların başarılı olduğu bir mevki.

Üçüncü transfer ise sol açık. Burada sakatlıklardan bir türlü kurtulamayan Dia'nın bence satılması gerekiyor. Stoch ise her takımın kulübesinde bulunması gereken inanılmaz bir anahtar oyuncu. Ama Şampiyonlar Ligi'nde ilk 11 oynayacak kapasitede değil. Sıkışan maçları açmak için ondan daha iyi bir oyuncu da zor bulunacağı için mutlaka kadroda tutulması lâzım. Ama orası için sağda Topuz'un yaptığını yapacak, öncelikle Andre Santos'a yardımı hiç aksatmayan, köpek gibi koşan, hücumda Santos'la ikili varyasyonlar yapabilen, içeri kat ederek savunmanın dengesini bozabilen vs. bir adam ideal olur. Bunun karşılığı ise dünyada bir tane: Tuncay Şanlı. Biliyorum yaşı 30 olmak üzere, eski Tuncay değil vs. Ama kendisine ne kadar iyi baktığını hepimiz biliyoruz, hakkını verdiği bir sezon başı kampından sonra yine Fenerbahçe'nin ruhu ve en çok koşan oyuncusu o olacaktır. Ümit Özat ile kurduğu muhteşem hücum ikilisinin yanı sıra, sağdan gelen ataklarda Özat fazla içeri girdiğinde nasıl ters kademe yaptığını hatırladıkça Tuncay'ın ne kadar elzem bir isim olduğunu daha iyi anlıyorum. Santos'un da daha rahatlaması ve daha verimli oynaması için Tuncay transferi ölümcül bir önem arz ediyor. Bonservisini bedava alabilir mi, açıkçası bilmiyorum. Ama kinci Aziz Yıldırım'ın ona bonservis parası vermeyeceğini hepimiz biliyoruz. Bu yüzden transfer biraz çıkmazda ama zaten buraya ideal olanı yazıyoruz. Olup olmayacağını şartlar belirler, ben bilemem.

Bence Selçuk transferi neredeyse kesin ama diğer ikisinin, özellikle Vertonghen'in ütopik olduğunu biliyorum. Onu alamazsak, Mönchengladbach ile küme düşmemeye oynayan Brezilyalı, sol ayaklı, 28 yaşında ve 1.88 boyundaki Dante var. Güçlü, sakin, hava toplarında çok etkili ve Bundesliga terbiyesi almış bir oyuncu. Yobo'ya vereceğin 4-5 milyonla onu alabilirsin, hem Santos'la daha iyi anlaşır. Biz almasak Almanya'nın üst-orta düzeydeki takımlarından biri alır zaten. 

Hayal ettiğim kadro şöyle bir şey sonuç olarak:

Volkan

Gökhan - Lugano - Vertonghen - Santos

Topuz - Selçuk - Emre - Tuncay

Alex

Niang

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Ben asıl en az 1 tane bomba bekliyorum..Arshavin olabilir..Orta sahaya selcuku alamazlarsa oraya da lass diarra tarzı birini alıcaklarını forvete de umut vaad eden genc bır yedek alacaklarına hesap edıyorum..Selcuku alırlarsa niangdan isim olarak daha buyuk bırını alıcaklarını nıangı gerekırse sol kanatta kullanacaklarını hemde hucum alternatıflerını cogaltıcaklarınıı dusunuyorum..Tabi semih, guiza ve ugur gidici gibi..Savunmanın ortasına premier ligden birini alıcaklarını dusunuyorum yıne..Tabi orhan sam, hem savunmada hem bekte alternatıf olucak bırıki fenerle arası ıyı..Orta sahaya da Eskisehirden alternatif olabilecek Alper Potuk ve Kayseriden Serdar ile Hasan Alinin alınmasını bekliyorum..Kısacası ilk 11 de oynayacak 2 veya 3 (bunlardan en az biri yıldız), 24 kişilik kadrodada bulundurulabilecek 3-4 kişi alınacağını düşünüyorumki özellikle savunma alternatifi için..

Gündüz Feneri dedi ki...

tuncay, selçuk inan, ceyhun gülselam, ibrahim akın, hasan ali kaldırım.. benim istediğim yerli transferler bunlar. sadece tuncay ve selçuk'u ilk 11 düşünüyorum.

bekir (stoper olarak), caner, selçuk şahin, stoch ve semih mutlaka kalmalı takımda.. okan ve gökay, gökhan ile emre'nin yedeği olarak kalmalı ve daha fazla oynatılmalı. bu iki genci unutmayın arkadaşlar. geleceğimiz bunlara emanet, bir de mert günok'a..

yedek kadro:

mert

okan, bekir, ceyhun, hasan ali

stoch, selçuk, gökay, caner

ibrahim

semih

alienus72 dedi ki...

hasan ali,serdar kesimal,tuncay,selçuk inanve semih giderse mustafa pektemek