22 Aralık 2008 Pazartesi

Ligde 16. haftanın görünümü

Lider Sivasspor, geçen hafta zar-zor yendiği Hacettepe maçından gerekli dersi çıkarmamış olacak ki, G.Birliği karşısında bu sezonun açık ara en kötü futbolunu oynadı. Her zamanki takım, her zamanki sistem, her zamanki oyuncular vardı sahada ama bir şey eksikti: O da motivasyon. Sivas'ın zaten kalitesi ve kalibresi belli olan takımı, üstüne bir de istek ve hırstan yoksun olursa bazı maçlarda rezil olup 3-5 gol de yiyebilir. Teknik direkör Uygun ve oyuncularının bir taraflarının kalkmaması lâzım. Şu devre arası ilaç gibi gelecektir onlara.

İkinci sıradaki Trabzon için bir şey yazmaya gerek yok. Hakemle beraber döve döve Eskişehir'i puansız gönderdiler evine. Takımdaki motivasyon durumu ve azim gerçekten de hayranlık uyandırıcı. Kaliteyi de arttıracak bir Tabata ya da Yusuf ile bir sol açık transferi onları sezon sonuna kadar potada tutar.

Üçüncü G.Saray da Beşiktaş'ı hakemle beraber dövdü. Dört büyüklerin hepsi lehine sayısız hakem hatası yapıldı bu sezon ama bunlardan en fazla faydalanan takım açık ara G.Saray'dı. Bunu taraftar olan arkadaşlar da kabul ediyor. Halbuki en az ihtiyacı olan da onlar aslında. Topal, Ayhan, Arda, Servet gibi inanılmaz yerli oyunculara Lincoln, Baros, Kewell gibi yabancıları ekleyip muhteşem bir kadro kurdular. Skibbe de yavaş yavaş doğruları uygulamaya başladı. İkinci yarı bu kadar puan kaybedeceklerini hiç sanmıyorum.

Fenerbahçe ise ara transfer dönemini en hareketli geçirecek olan kulüp. Orta sahaya iki yönlü bir oyuncu, Kâzım'ın yerine bir sağ açık, bir stoper ve bir de kaleci lâzım bu takıma. Bakalım nasıl adamlar hangi paralarla alınacak. Bütün Fener camiası dikkatle izleyip bu yönetimin parayı sokağa atmasına göz yummamalı. Ben de cürmüm kadar bağırmayı sürdüreceğim buradan.

Beşiktaş için bu blog kurulduğundan beri yazdıklarım aynı: Demirören derhal bu kulüpten atılmalı, kulübü bilinçli ve art niyetli bir şekilde kendisine borçlandırmasının hesabı sorulmalı, soruşturma ve davalarla. Ayrıca Denizli'nin de ne kadar geri kafalı ve demode bir teknik direktör olduğu yavaş yavaş ortaya çıkıyor. Merak ettiğim şey, bunu kendisinin nihayet görüp göremeyeceği.

Ankaraspor, Antalya deplasmanından normal sonuç olan beraberlikle döndü. İkinci yarıda kalitesi yüksek olan bu kadrolarıyla üst sıraları zorlamayı sürdüreceklerdir. Ama 6'dan yukarı çıkmaları imkânsız bence, hâlâ söylüyorum bunu. Kayseri ise inanılmaz savunmasına şimdi pivot bir santrforla hücum zenginliğini de eklemek istiyor duyduğuma göre. Cangele'nin yanına yetenekli bir uzun bulabilirlerse ikinci yarı bu takım coşabilir.

2 yorum:

TRK26 dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Gündüz Feneri dedi ki...

doğru söze ne denir kardeşim, ağzına sağlık. allah hepimize sabır versin.