17 Ekim 2010 Pazar

Zavallılar

Geçen sezonun başından beri Rijkaard ile ilgili yazmadığımız hiçbir şey kalmadı. Öte yandan; G.Saray taraftarı olan, sadece duygularıyla konuşup akıl-mantıktan tamamen yoksun yorum yapan, ama blogger hizmeti herkese açık olduğu için hiç kimsenin engelleyemediği genç bir zevat, Rijkaard'ı allahın elçisi gibi görüp pisliğini bile yiyecek kadar kutsayarak onun dışındaki her şeyi eleştirip onu ayrı tuttular. Biz Rijkaard'a geçirdik, onlar bize çemkirdi. Sonuçta ne oldu? Rijkaard rezil oldukça onlar hiç utanmadı. Bir kere baştan koltuk çıktıkları için satamadılar da... Şimdi bile diyorlar ki, "Rijkaard gitse bile suçsuzmuş, ona yazık olacakmış" falan filan.. Teknik direktörlüğün belki de yüzde ellisinin "sezon başında takım kurmak" olduğunu hiçbiri düşünmüyor. Neymiş, istediği futbolcular alınmamış. Bir insan bu kadar cahil olur mu? Diyelim ki ben Bursa'nın hocasıyım, savunmaya Ömer'in yanına stoper istiyorum. Yönetime 5 kişilik bir istek listesi veriyorum, şu oyuncular var: Terry, Vidic, Pique, Vermaelen, Carragher... Sonra diyorum ki, "ben istedim, almadılar." Böyle bir şey var mı? Tabii ki abartıyorum ama G.Saray yönetimi Lincoln'leri, Keita'ları, Baros'ları, Kewell'ları, Misimovic'leri vs. getirebiliyorsa ve Rijkaard'ın istediği "hiçbir" oyuncuyu getiremiyorsa, suç o yönetimde midir? Ben söyleyeyim; senin istediğin oyuncuların hiçbiri alınamıyorsa, senin isteklerinde bir problem var demektir. Haa, alınabilecek olduğu halde alınmıyorsa o zaman haysiyetli bir adam istifayı basar. Ama tazminat, böyle tipler için haysiyetten daha önemli, bunu biliyoruz. Hem 1.5 yıldır takımın başında olacaksın, hem de "takım yetersiz" diyeceksin. Özrün kabahatten büyük olması diye işte buna denir.

Sadece skorlar da değil, bir teknik direktörün yapması gereken hiçbir şeyi yapabilmiş değil Hollandalı. Takımın kondisyonu rezalet. Motivasyon yerlerde sürünüyor. Hiçbir oyuncu o geldiğinden beri üzerine koymamış, bilakis hepsi performans olarak geri gitmiş. Takımın oynadığı top ise 1.5 yıldır bir gıdım gelişme gösterebilmiş değil. En önemlisi de bu. Rijkaard'ın futbolu bildiğine dair en ufak bir emare yok..

Neyse, yönetime gelelim. Yıllardır bu blogda "iki Adnan" lafını kullanıp G.Saray'ın bu adamlar tarafından "Fenerlileştirildiğini" söyleyip aslında iyi niyetli bir tenkit yapıyorum. Her yorumda olduğu gibi burada da haklı çıktık nitekim. Şimdi ise eskilerin Fenerbahçesi gibi derby öncesi hocayı gönderip "taze kan" pompalamaya kalkarsa hiç şaşırmayacağım. Ha, yerine kimi getirecekler, o da muamma.

Son olarak yeniden o genç, futbol bilgisi sınırlı blogcu arkadaşlara sesleniyorum. Sizde de biraz utanma varsa, bu kadar uçurum misali bir yanılgının üzerine pişkinliği bırakır, "biz bu işi bilmiyormuşuz" dersiniz. İnsan böyle böyle adam oluyor çünkü..

Hiç yorum yok: