1 Mayıs 2010 Cumartesi

Nefis bir akşam

Fenerbahçe'nin en zor maçının gelecek haftaki A.Gücü müsabakası olacağını hemen hemen herkes söylüyor. Ben ise, hangisinde olur bilmiyorum ama Fener'in son 3 maçta puan kaybedeceğinden neredeyse eminim. Ama hangisinde olur bilmiyorum, bu akşamki maçta bile olabilir ama bu en düşük olasılık. Bir şekilde gol yemeden 1 ya da 2 farklı kazanmasını bekliyorum Fener'in bu akşam. Yine de kolay olmayacaktır.

Öte yandan bence ligin en kritik maçı bu akşamki Bursa-Kayseri maçı. Ben bu maçı (Kayseri, Kayseri gibi oynarsa) Bursa'nın kazanacağını hiç sanmıyorum. Ki kazanamazsa Fener'in şampiyonluğu da bir nevi garanti olmuş olacak. Bursa takımının son haftalarda "kazanması gerektiğinde" nasıl strese girdiğini, yaratıcılık anlamında nasıl sıkıntı çektiğini net bir şekilde görüyoruz. Kayseri de son birkaç yıldır ligin en iyi takım savunmalarından birine sahip. Aynı zamanda iyi kontraya çıkan bir takım. Onların derdi kendi sahasında forse etmesi gereken maçlarda ortaya çıkıyor. Kaybetmemeye oynadıklarında daha güçlü oluyorlar. Neyse, eğer Bursa bugün kazanamazsa gelecek hafta A.Gücü karşısında beraberlik lüksü olan Fener'in, o maçı alma şansı da ciddi biçimde artacaktır. Yani A.Gücü-Fener maçının gidişatını bile bu akşamki Bursa-Kayseri randevusu belirleyecektir.

G.Saray'a gelince.. G.Saraylı arkadaşların, blog reisi olan vatandaşın vakti zamanında böbürlene böbürlene (çok biliyormuş edasıyla) yazdığı gibi "300 bilmem kaç maç" tek santrfor oynatan Rijkaard'ın "kafasını kessen" çift forvete dönmeyeceğini söyledikleri yüzlerce yazı okuduk bu yıl. Ama sonuçta benim dediğim gibi Rijkaard rüzgâr nereden eserse o yöne eğilen bir ağaç gibi. Bugün de G.Saraylılara göre "ilkelerinden" ödün verip Baros-Jo ikilisiyle çıkmış sahaya. İBB'nin tam istediği yumuşaklıkta bir takım var sahada. G.Saray da kazanabilir elbette ama ben zor görüyorum.

Güzel bir akşam, atmosferler müthiş. İnşallah hiç kimsenin tadı kaçmadan maçlar oynanıp biter.

Edit: Ne Eskişehir, Eskişehir gibi oynadı; ne Kayseri, Kayseri gibi; ne de Belediye, Belediye gibi.. Sürprizsiz, renksiz bir akşamdı. Haftaya Bursa, 3 puanı oynamadan alırken, A.Gücü-Fenerbahçe maçı inanılmaz zor geçecek. Bitmek bilmeyecek bir haftanın ardından o maçı iple çekiyoruz artık...

Hiç yorum yok: