18 Mart 2010 Perşembe

Guardiola'dan büyük sürpriz

Avrupa'da 90 yılından beri tuttuğum 2 tane takım var. O zamanlar daha 12-13 yaşındaydık; abimle kardeşim ve ben 4 büyük ligdeki bütün takımları paylaşmıştık. Almanya'dan Karlsruhe de benimdi mesela, ayrıca İtalya'dan Sampdoria ama o ikisini uzun süreli tutmadım. Baggio Juve'ye gidince onu da desteklemiştim bir ara ama her zaman ilk göz ağrılarım Liverpool ve Barcelona oldu. 1992 finalinde Koeman'ın 112. dakikadaki füzesiyle ilk Şampiyonlar Ligi'ni Barcelona aldığında havalara zıpladığımı hatırlıyorum. Juan Carlos, Stoichkov, Begristain, Laudrup, Salinas, Ferrer, Nadal, Bakero, genç Guardiola vs. ile inanılmaz bir takımdı.

Lafı şuraya getireceğim: 20 senedir televizyonda yayınlanan her maçını takip ettiğim Barcelona takımının bu süre zarfında başına gelen teknik direktörlerin tamamı (Cruyff, Robson, Van Gaal, Ferrer, Rexach, Rijkaard ve Guardiola) bu takımı hep tek santrfor ve 2 açıkla oynattı. Cruyff zamanında tek santrfor Salinas (daha sonra Romario) idi; Robson zamanında Ronaldo, Van Gaal zamanında Kluivert vs. Son yıllarda da önce Eto'o, sonra Zlatan bildiğiniz gibi. Dün gece oynanan Stuttgart maçında ise Guardiola bu takımda 22 senedir hiç yapılmamış bir şeyi yaptı ve Henry-Messi ikilisiyle çift forvet oynattı Barcelona'yı. Diziliş şöyleydi (4-4-2): Valdes - Dani Alves, Pique, Puyol, Maxwell - Pedro, Toure, Busquets, Iniesta - Messi, Henry.. Gerçi hiçbir yerde böyle yazılmıyor, Iniesta'yı orta sahaya yazıp Pedro'yu ileriye atarak 4-3-3 oynadığını söylüyorlar takımın. Zaten bu oyuncularla da o şekilde dizilmesi gayet normal olurdu ama işte Guardiola resmen bir deney yaptı dün gece ve net bir şekilde çift forvet oynadılar. Bu denemenin Stuttgart takımının kendisiyle ya da taktiğiyle ilgili olduğunu sanmıyorum. Biraz da rakibi küçümseyerek (ve ileriki maçlarda lazım olur diye düşünülerek) uygulanmış bir deney olduğunu düşünüyorum. Bir de Xavi olmayınca, yani Toure ile Busquets birlikte oynayınca bu ikisini klasik 4-1-2-3 dizilişinde efektif kullanmak pek mümkün değil. En iyisi göbekte beraber oynatmaktı ve Guardiola da bunu yaptı. Çok da iyiydiler.

Bu kadar büyütülecek bir olay olmadığını biliyorum ama 20 senedir taktiksel anlamda bu takımı dikkatle takip eden biri olarak benim açımdan önemli. Bu yüzden buraya not düşüyorum, ileride bir gün lâzım olur.

Hiç yorum yok: