3 Temmuz 2009 Cuma

Mevlüt PSG'de

Mevlüt Erdinç, Sochaux takımında geçen yıl gösterdiği muazzam formun ardından Fransa'daki büyük takımların gözdesi hâline gelmişti, bilindiği gibi. Kulübünün, önerilen bonservis bedellerini bir türlü beğenmemesi yüzünden bugüne kadar hiçbir takımla anlaşamayan Erdinç, nihayet PSG ile 4 yıllık anlaşma imzaladı ve basına tanıtıldı. 8 milyon avro gibi bir bonservisten söz ediliyor ki, gerçekten de çok büyük bir meblağ bu. Ayrıca Mevlüt'ün PSG takımında ilk 11'deki yeri de hiç garanti değil. Yeri garanti olan yegane hücum oyuncusu, geçen sezon takımında harika bir ilk yıl geçiren uzun forvet Hoarau olacak. Yanındaki kontenjan için Kezman, Luyindula ve Mevlüt gibi üç aday mevcut ve muhtemelen ilk etapta yeni ve pahalı bir transfer olması hasebiyle Mevlüt forma giyecektir. Ama hazırda bekleyen böyle iki rakibi varken Erdinç'in çok çalışması ve iyi işler yapması lâzım.

Dar alanda pek etkili olmayan, daha ziyade önündeki boş koridorlara top isteyen, gol vuruşları daha oturmamış, hava toplarında etkisiz ama pozisyon almasını iyi beceren bir forvet Mevlüt. Ben bu kadar para edecek kalitede olduğunu hiç düşünmüyorum. Mesela Türkiye'deki ilk yıllarında bir Serhat Akın'ı gözümün önüne getiriyorum, onunla bire bir aynı tipte oyuncu ama Serhat bundan çok daha kaliteli ve etkiliydi mesela. Hatta Kezman'ın ölüsü bile ondan daha kaliteli bir forvettir. İnşallah ben yanılırım ama özellikle millî takımda seyrettiğim hiçbir maçında bana olumlu bir intiba vermedi Mevlüt. Performansını ben de merak ederek bekliyorum.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Kezman'ın ölüsü bile Mevlüt'ten kaliteli mi?