16 Ağustos 2011 Salı

Ne bekliyordunuz?

Bu soruyu, Fenerbahçe'nin ciddi ciddi küme düşürülmesini bekleyen zavallılara soruyorum öncelikle.. İnsan, hukukun h'sinden anlamıyorsa bile şu yüz kızartıcı operasonun başlamasından beri biraz televizyon seyreden herhangi biri bu konuda bir şeyler öğrenirdi. Öğreneceği ilk şey de, ortada somut bir delil yokken hiçkimsenin suçlu sayılmayacağı olurdu muhtemelen. Ama belli ki ya kafaları çalışmıyor çoğunun, ya duyup okuduklarından bir şey anlamıyorlar ya da Fener kompleksi ve nefreti ile hepsi kör olmuş.

TFF başkanlığında bir anda ne olduğunu anlamadan kendini buluveren Aydınlar, muhtemelen hayatının en zor günlerini yaşıyor. Tayyip tarafından Fenerbahçe başkanlığına giden yolu kesilmek için, Fener taraftarının gözünde giderek artan itibarı zedelensin diye Atalay ve Gümüşdağ elemine edilerek o koltuğa getirilen Aydınlar, (kibarcasını yazıyorum) "ayakta uyutulduğunun" farkında mı acaba? An itibarıyla hiçbir cenaha yaranamayacak, yukarı tükürse bıyık, aşağı tükürse sakal diyebileceğimiz bir pozisyonda resmen can çekişiyor. Bugün açıklanan kara ise, başka türlüsünün mümkün olmadığı zorunlu bir duruma işaret ediyor. Daha önce yazdığım daha yeni başlıyor başlıktı postta şu ifadeleri kullanmıştım: "Daha iddianame ortada yokken, TFF'nin alacağı herhangi bir kararın, dolaylı yoldan bizzat "iddianame"nin kendisini teşkil edeceğini kimse göremiyor mu? Böyle bir yük nasıl TFF'ye yüklenir, TFF nasıl böyle enayice bir şekilde bu işgüzarlığa soyunur? Akıl alacak işler değil bunlar.." Gerçekten de TFF kendisini sarıp sarmalayan tehlikenin farkına vardı ama biraz geç vardı. Aydınlar diyor ki, "savcılığın elinde tutuklama için yeterli delil olabilir ama bizim bir karar vermemiz için yeterli delil yok." Yani tutuklama demek mahkûmiyet demek olmadığı için, yargının konuyla ilgili olarak vereceği kararın beklenmesinden başka çare olmadığını söylüyor bir anlamda. Zaten TFF'nin yerindeki hiçbir kurum ya da kişi, başkaca bir karar veremezdi. Bu yüzden benim için hiçbir sürpriz yok.

Sürpriz olan ise Aydınlar'ın kullandığı bir-iki ifade.. Örneğin "kendinden şüphe eden bir kulübümüz varsa, Avrupa kupalarına gitmesin" demesi olacak iş değil. Ne demek "kendinden şüphe eden"? Ben bu ifadeden direkt olarak TFF'nin de bir takım delilleri akla yatkın bulduğunu, belki delil olarak görebileceğini ama mahkemede iddianame hazırlanmadığı için henüz bir "karar" veremediğini anlıyorum. Belki yanılıyorumdur ama ben böyle düşünüyorum. Eğer durum böyleyse, şu anda sadece pisliğin halının altına süpürüldüğünü ve fakat ileride çok vahim şeyler olabileceğini düşünebiliriz. Bekleyip göreceğiz.

Şu anda artık futbola dönme zamanı.. Lig ve Şampiyonlar Ligi'nin başlamasına 1 aydan az kaldı. Fenerbahçe için transfer operasyonu da yarından tezi yok başlıyor, başlamak zorunda. Öncelikli hedef Yobo olmakla birlikte orta saha ve forvete de oyuncu alınabilir. Oradaki gelişmeleri de çok merak ediyorum.

8 yorum:

LosTurcos dedi ki...

Sanmıyorum ki Fenerbahçe riske girip transfer yapsın. Yobo'yu belki alırız, başka transfer olmaz diye düşünüyorum. Eğer bi durum çıkarsa, o kadar para verip aldığın oyuncular da zarar olarak yazılacak. Belki şu mantıklı olabilir, alınması düşünülen oyuncu, 1 seneliğine kiralanabilir. ama fenerbahçe kalkıp çatır çatır transferini yaparsa, o zaman %100 kendinden emindir, telaşa gerek yok diyebiliriz.

Adsız dedi ki...

"kendinden şüphe eden bir kulübümüz varsa, Avrupa kupalarına gitmesin" --> bu bence beşiktaş.

Adsız dedi ki...

BJK li arkadaşlarım "fenerbahçe zinhar küme düşmeliydi" diyorlar. kesin şike yapmışız 26 klasör boşunamı hazırlanmış !

"ulan sizin teknik direktörünüz yöneticiniz şike yapma iddasıyla içerde yatıyorlar" diyorum, boş bommmboşş suratla bana bakıyorlar. Afyonlanmış gibi "...ama fenerbahçe küme düşmeliydi" diyorlar tekrar..Kendileri şike yapmış olsalar bile ancak kupaları ellerinden alınırmış....!!! Komik cimnastikciler...

Sonra TS li arkadaşlarla tartışmaya başlıyoruz. Hak yerini bulmamış. Hak nedir? Sahada alamadıkları kupa bunlara verilecekmiş??? hangi gerekçeyle? vay efendim eskişehir maçı..ne olmuş o maçta...tüm dünyadan hatta uzaydan bile görünüyormuş ama biz fenerliler görmek istemiyormuşuz...."hadi hatır şikesi vardır diyelim bülent uygundan dolayı peki antep maçı bursa maçında size yapılan kıyaklar için Tolunay kafkas, Ertuğrul Sağlam neden yargılanmıyor" diyorum. Antepi alınlarının akıyla yenmişler:) O penaltıyı çıkar yine galibiz dedi biri...hakikaten bu salakça savunmaya inanmışlar yahuu...cidden psikolojik bir travma ciddi bir tıbbi yardıma ihtiyaç duyduklarını farkettim...

Bursa başkanı bizimle yaptığı maçtan sonra "TS ye borcumuzu ödedik" dedi...Nedir lan bu diyorum...Deminki boş bommmboşşş eblek bakışlardan biri daha geliyor..."Siz 82 puan toplayacak kadar kaliteli bir takımmısınız hiçbir maçı zorlanarak almadınız" diyorum kızılca kıyamet....

maçları tek tek konuşuyoruz hiçbir maçı bizim zorlandığımız gibi almadıklarını kabul ediyorlar...Eeeee demekki siz bizden kaliteli bir takımsınız öylemi? İstanbuldaki maçta topu göremediniz lan diyorum...İyice sinirleri gerilmiş bu lazlarda aynı BJK liler gibi" ama sizin kesin küme düşmeniz lazımdı" diyorlar...

Cincon bambaşka bir vaka cidden...Adamlar 2006 daki 1 milyon doları hala açıklayamadılar...Açıktan verdilerse oda suç! Onlarda aynı eblek bakışlarla ve saldırgan tutumla "ama siz küme düşmeliydiniz" diyorlar...

Gündüzfeneri cidden bu konuyu uzun uzadıya yazmanı isterim...Bu nasılbir profildir nasıl bir tıbbi yardıma ihtiyaç duyulur...bu adamların adalet istemediklerini sadece fenerbahçenin küme düşürülmesine takıldıklarını görmek beni hem üzüyor hem güldürüyor...

muyek dedi ki...

Hala mi pisligin icindekileri savunuyorsun? Objektif ol bir kere de karakter yoksunu FB formasi giyen futbolculari yaz.

Ornegin Semih Senturk denilen para icin yedek klubesinde nobet bekleyen zavalli adami yaz. Acip dert yandigi , mamalansalar oynarlar denilen isi gucu mechul illegal Kiratliyi yaz.

Ha bu arada Semihin kullandigi mamalansalar kazanirlar tabiri nedir sence? Gazetelere bakiyorum, aciklamalari okuyorum ama net bir ifade yok , Semih saolsun yuvarlak cevaplarla gecistirmis konuyu ..

Metonet dedi ki...

başkanın içerdeyken sen futbola dönebiliyosan, sende de iyi mide varmış.

Adsız dedi ki...

İtalya gibi bir ligde Juventus gibi köklü bir klubün sadece şike iddiası ile küme düşürüldüğünü unutmuş gibisin...

Gündüz Feneri dedi ki...

@metonet

başkan 1-2 güne kadar çıkacak, zaten faik ışık da söyledi bunu. bu savcının ve mahkemenin bu davaya bakma yetkisinin olmadığını açıkladı hsyk. aykut kocaman'ın "futbola dönüyoruz" lafına bir gönderme yapmıştım ben. bizim alnımız ak, başımız dik. kulübü yönetenlerin bu işlere tevessül ettiğine inanmıyorum. ettiysek de, bu delilleriyle birlikte kanıtlanırsa, on defa yazdığım gibi düşelim cezamızı çekelim diyorum. bende iyi mide var ama sende yazılanları anlayacak bir dimağ yok galiba..

Adsız dedi ki...

@Thuraten

İtalya gibi bir ligde bu işin kitabını yazmış adamların 1 hafta önceki seminerde hata yaptık dediğini görmemiş gibisin?