27 Nisan 2011 Çarşamba

Kötüler kaybeder

Üç yıldır bu blogda müteattit defalar Mourinho'dan insan olarak ne kadar tiksindiğimi, yüzüne baktıkça midemin nasıl bulandığını anlattım durdum. Dünyanın en iyi hocalarından biri olması gerçeği bir yana, ahlâk denen erdemden zerre kadar nasibini almamış, zafere giden her yolu mübah sayan iğrenç bir adam olarak görüyorum kendisini. '96-2000 arası dönemde Terim için denir ya; futbolcularına "hakemin üzerine toplu halde çullanmalarını, o anda kararını değiştirmeyecek olsa bile sonraki pozisyonlar için onu bu şekilde etkilemelerini" söylermiş.. Mourinho da bu anlamda gittiği her takıma damgasını vuran bir adam. Onun (Porto hariç) çalıştırdığı bütün takımlarda maç içindeki çirkeflikleriyle, kasıtlı faulleriyle, rakibi yaralayıcı hareketleriyle ön plana çıkan birkaç futbolcu mutlaka oluyor. Arbeloa gibi, Liverpool'daki sünepe görüntüsüyle doğru düzgün faul bile yaptığını hatırlamadığımız bir oyuncu, Jose'nin ellerinde bu sezonki 4 Barça maçında en az 7-8 tane kasıtlı ve topzsuz alanda faul yapan iğrenç bir sporcu müsveddesi hâline geldi. Pepe'yi saymıyorum, o zaten anadan doğma pislik. Di Maria mesela, bu geceki maçta üç kez kendini yere atarak faul kazandı; hatta bir tanesinde Alves'e sarı kart bile göstertti. Adebayor rakiplerinin yüzlerine tokatlar savurdu, Marcelo topsuz alanda kramponundaki vidalarla rakibinin dizini delmeye kalkıştı vs.

Ha, denebilir ki, Barcelonalı oyuncular da bu gece bir takım utanç tabloları çizdiler. Bu görüşe katılıyorum ama Barcelona'da, bu sezonki Real maçları dışında böyle bir görüntüyü 25 senedir herhangi bir maçta gören var mı? "Dinsizin hakkından imansız gelir" demişler, Barçalı oyunculara fazla kızamıyorum bu yüzden. Oysa Jose'nin talebeleri 10 yıldır hep bu şekilde, yani çirkef ve ahlâksızca oynuyor bu oyunu. Bu yüzden kendisinden ölümüne iğreniyorum. Fener'e gelse, Fenerbahçe'yi bile o gidene kadar tutmam. O derece..

Öte yandan bu gece Twitter'da maçın 0-2 biteceğini tahmin etmiştim, yanılmadığıma çok seviniyorum. Hatta gün içinde konuştuğum herkese ilk yarının 0-0 biteceğini de belirttim. Artık bu maçlar biraz otomatiğe bağladı gibi çünkü. Marcelo, Adebayor ve Lass'ın görmediği kırmızı kartlar skorun artmasını önlemiş olabilir ama gerisi Nou Camp'da gelecektir diye düşünüyorum. O maçta Jose'yi bir kez daha rezil etmek için full motivasyonla oynayacak Katalanlar. Edeceklerini de sanıyorum. En az 3-0 olur o maç.

Real Madrid kulübü, futbolda tartışmasız bir şekilde hâlâ dünyanın en büyüğü ama kendi sahasında bu kadar şahsiyetsiz, bu kadar kişiliksiz, bu kadar korkak ve bu kadar güdük futbol oynatan bir hocayı gelecek sezon görevde tutmamalı. Son sözüm budur.

Real Madrid 0 - Barcelona 2

2 yorum:

Koray dedi ki...

son 2 maçta insanlar Mourinho yu tekrar ilahlaştırdılar, Barcelonayı durdurdu diye. Yahu su adamın dün geceki maçla birlikte bu 3 maçlık periyotta oynattıgı futbolun almeria yada getafe den ne farkı vardı ki. Fark sadece elinde taktiksel ve bireysel yetenek anlamında çok çok ilerde futbolcular olmasıydı ve tabii tekmelere göz yuman ispanyol hakemler.Real taraftarı olsam insan içine çıkmam su saatten sonra, 71 e 29 luk topla oynama ne ya :) ayıp, ayıp : )

Neyse güzel insan Schuster dayımızın o güzel vecizesi ile bitireyim. "Real 1960 ların futbolunu oynuyor" : )

bi alex degil dedi ki...

Mourinho'ya ve Real'e bu şekilde eleştiriler ve hakaretler edip, Lugano'lu, Emre B.'lu, Andre Santos'lu bi takımı desteklemek, ne ironik değil mi? Jose gelse Fenerbahçe'ye en aziz destekçisi sen olursun kanımca. 1-2 kelam da Lugano hakkında etmeni bekliyorum.