19 Mart 2011 Cumartesi

Yıllanmış şarap gibi

FIFA.com internet sitesi, Fenerbahçe'nin yaşayan efsanesi Alex de Souza ile bir söyleşi gerçekleştirmiş. İlgili yazıda öncelikle futbolda artık 10 numaraların devrinin yavaş yavaş kapandığı ve teknik direktörlerin artık daha atletik, hızlı, koşan ve mücadele eden oyuncuları tercih ettiği belirtiliyor. Nesli yavaş yavaş tükenen teknik oyun kurucular arasında ise şu aralar bütün Avrupa devlerinin dikkatle takip ettiği Santos'lu genç yetenek Ganso'dan bahsediliyor. Ganso'nun kendi sözlerine göre hayranlık beslediği en büyük oyunculardan biri Alex de Souza. Fenerbahçe formasıyla (dünkü ile birlikte) 317 maçta 155 gole ulaşan büyük usta, kendisi ve Ganso gibi oyuncuların Brezilya'daki kulüplerin altyapısında fazlasıyla bulunduğunu ama günümüz futbolunda o çocukların işinin giderek zorlaştığını vurguluyor. Çünkü teknik direktörler artık bu tip oyunculara fazla rağbet etmiyor. Bu oyuncuların (kendisi de dâhil) oyunun defansif yönünde zayıf olduğunu da kabul ediyor kaptan.

Alex'in sözleri şöyle:

"İnsanlar bana 30 yaşıma geldiğimde özelliklerimden bir şeyler kaybedip kaybetmediğimi soruyor. Aslına bakarsanız bir şey kaybetmedim çünkü bu özelliklere hiç sahip olmadım. Kariyerim boyunca da bu sebepten dolayı insanların benimle ilgili şüpheleri oldu. Ama ben zaten 18 yaşımdayken de o kadar hızlı veya güçlü değildim, o yüzden yaşlanınca kaybedecek bir şeyim de olmadı.

Benim oynadığım futbola değer verenler her zaman oyunun teknik yönüne fiziksel yönünden daha fazla ilgi duyanlardır. Yaşlandıkça fiziksel gücünüzü ve hızınızı kaybedersiniz. Mesela ben Roberto Carlos'la fiziksel gücünün zirvesindeyken de, 35-36 yaşlarındayken de oynadım. Elbette yaşlandığında daha farklı bir oyuncuydu ve bazı şeylere adapte olmak zorundaydı.

Ben sadece sahip olduklarıma bakıp onların peşinden gidiyorum. Hiç ciddi sakatlık yaşamıyor ve her gün sıkı idman yapıyorum. Genç oyuncuların pek çoğu benim kadar çalışmıyor ve benden daha az oynuyor. Doğrusunu söylemek gerekirse şu an kendimi harika hissediyorum.

Sözleşme yenilemeden önce Palmeiras benimle ilgilenmişti. Bu konuyu Fenerbahçe'yle konuştuk ve onlara doğruyu söyledim; sözleşmemin bittiğini ve takımda kalmak istediğimi. Coritiba benimle temasa geçtiğinde ise içimde bir şeyler kıpırdadı zira onlarla bir bağım var. Ama sonra buraya ait olduğumu hissettim ve sözleşmemi uzattım. 2013'e kadar sözleşmem var, Coritiba'ya dönme konusunu şu an için düşünmüyorum. Sözleşmem bittikten sonra ne olacağını görürüz."

Hiç yorum yok: