24 Haziran 2009 Çarşamba

Onyewu ve Bradley

ABD'nin İspanya'yı perişan ettiği maçta dikkat çeken iki muhteşem oyuncu vardı. Birisi, İngiliz gazetelerine göre Fenerbahçe'nin 3 yıllık sözleşme imzaladığı savunma oyuncusu Onyewu. Pek çok Türk futbolsever ilk kez seyretti muhtemelen kendisini ve söz konusu müsabakada bu futbolcudan etkilenmeyen bir bünye var mıdır, merak ediyorum. Bir insan 1.93'lük bu kadar dev bir cüsseye sahip olup bu kadar mı hızlı olur, futbolu bu kadar mı iyi bilir... ABD savunmasında, Villa ve Torres gibi iki forvetin karşısında adeta geçilmez bir duvar gibiydi Onyewu. Eğer Fener gerçekten aldıysa bu oyuncuyu, 7.5 milyona alıp bedava elden kaçırdığı Lugano için hiç ağlamasın. Samimi söylüyorum, ondan daha iyi bir oyuncu intibaı verdi bana. İnşallah mezkur transfer haberi doğrudur.

Diğer isim ise orta sahanın göbeğinde oynayan Michael Bradley. 1987 doğumlu bu ön libero geçen sezonun başında Heerenveen'den Moenchengladbach'a transfer olmuş ve Bundesliga'da 30'un üzerinde maçta forma giymiş. O kadar soğukkanlı, o kadar mevkiinin gereklerini özümsemiş, o kadar presçi ve mücadeleci bir oyuncu ki, bir ön liberoda olması gereken tüm vasıflara biraz biraz sahip. Daha 22 yaşında olduğuna inanmak gerçekten de güç. Fenerbahçe kulübü, naz üstüne naz yapan 29 yaşındaki Poulsen yerine bu oyuncuyu (hemen hemen) aynı paraya alsa, 10 yıl ön libero aramazdı. Bu sene transfer yapmazsa Alman liginde dikkatle izleyelim bu genci.

1 yorum:

UzunPaslar dedi ki...

Ben, Bocanegra'yı da çok beğendim. Belki, çok üst düzey bir futbolcu değil ama tam bir görev adamı. Zaten, takım kaptanı ve kariyerinde Fulham gibi bir Premier League takımı var.